Oud en Nieuw onder de Harbor Bridge

2 januari 2015 - Sydney, Australië

31 December, oudjaarsdag start relaxed. 's Morgens doen we (Linda, Ruth en ik) boodschappen voor deze dag. We (the JS family) hebben besloten om een plek te zoeken in 1 van de parken vlak bij de Harbour Bridge. Luc parkeert de auto in een parkeergarage, daar vandaan nemen we de trein richting Pirrama Park. Het is inmiddels rond 15.00 uur. De drukte valt nog mee en we vinden een prachtig plekje. Linda heeft een ruim picknickkleed meegenomen, we zijn met z'n 10-en. De middag besteden we aan eten, lezen, wandelen en mensen kijken. Langzamerhand druppelt het park vol, maar het valt nog steeds mee. Op 1 van onze wandelingetjes ontmoetten we een jong nederlands stel, just arrived in Sydney. Leuk om een met ze te praten over hun reiservaringen. Om 21.00 uur is er vuurwerk voor de kinderen. Dit was voor ons al erg indrukwekkend. Luc vindt een betere spot en we pakken onze spulletjes op om het hoger op te zoeken. Boven op de hill vinden we inderdaad en nog rustiger plek en een nog mooier uitzicht op de Harbor Bridge. Om 00.00 uur is het moment: een vuurwerk zoals we nog nooit hebben gezien!!!!! Behalve dan op de televisie....... More impressing!!! We genieten 20 minuten, dan is het voorbij. We zoeken onze weg door een menigte van 1.5 miljoen....... people naar de trein en de parkeergarage. Door een grote mensenmassa rijden we naar huis, nog een hele lange rit..Linda gaat met Elsiena, Will en zijn vriend Jacob met de trein naar huis, zij zijn er nog eerder dan wij. Thuis zitten we nog even gezellig na te praten met een glaasje wijn. 03.00 uur liggen we plat na een geweldige oudejaarsdag!!

Donderdag 1 januari slapen we uit. Na de koffie lopen we naar oom Willem en tante Nanke. Na iets verfrissends, het is hier ontzettend warm, neemt oom Willem ons mee in de auto voor een ritje langs de Botany Bay en het kapt. Cook Monument. Prachtige uitzichten, zie foto's. Vandaag is hier ook een public holiday en daardoor heel druk op de weg. Maar we zijn eind van de middag terug en worden afgezet bij Linda en Luc. Vanavond zijn we verantwoordelijk voor ons eigen dinner: we maken zelf pizza!! Heerlijk.

Vrijdag 2 januari staan we weer laat op, na een nachtelijke jacht op een kakkerlak. Linda en Luc wonen half in de bush, daardoor zijn er veel kakkerlakken..... Dus oppassen en de deuren dicht houden. Na een quick lunch vertrekken we, samen met oom Willem, naar het treinstation en rijden naar Circular Squar. Hier vertrekken de meeste ferry's. We nemen de boot naar Watsons Bay. Hier ligt een interessante geschiedenis over de eerste blanken die hier voet aan wal zetten. We maken een prachtige wandeling en Bert leeft zich weer helemaal uit op z'n camera. Na een rondwandeling eindigen we met fish and chips. De ferry laat even op zich wachten, maar uiteindelijk zijn we thuis waar we gezellig aan tafel boterhammen eten. Het was weer een geweldige dag in Sydney. En nu maar hopen wat we vannacht geen bezoek krijgen van onze grote, echt grote, vriend de kakkerlak....brrrrrr

1. Marcha Neijmeijer-Haan:
    2 januari 2015
    Door je verhaal herinner ik me dat ik bij oom Willem en tante Nanke ook een hele grote kakkerlak heb gezien. Oom Derk zei toentertijd dat ik daar vast over zou dromen, maar ik geloof niet dat dat ooit gebeurd is. Fijne tijd!
  2. Pap en mam:
    2 januari 2015
    Prachtig om weer bekende plekjes te zien in Sydney, al is het
    al een hele tijd geleden dat wij er waren. Pap is toen samen met Oom Willem lopende (vast gebonden) de harbor bridge
    over gegaan, een hele onderneming. Ook leuk om fam. te zien
    op de foto's. Groeten voor allemaal, liefs!!