Laatste weekend bij Luke en Linda

5 januari 2015 - Sydney, Australië

Zaterdag 3 januari staan we op tijd op. We mogen de chipkaart van Linda lenen, dat is voor ons wat makkelijker reizen met de trein. We gaan samen Sydney in en nemen de trein tot Martin's Place. Indrukwekkend om te zien hoeveel bloemen er nog liggen bij cafe Lindt. We slenteren wat door de stad om ons te orienteren en kopen wat souvenirs. Om half 3 zijn we weer terug bij Linda en maken ons klaar voor een rit via Royal National Park naar Ronda en Kim in Wollongong, Berts andere nicht. Onderweg maakt Bert uiteraard foto's, het is prachtig in het park. We vinden een leuke gelegenheid om even een biertje te drinken, weer met prachtig uitzicht op de zee. We worden heel hartelijk ontvangen bij Ronda. We ontmoeten 3 van hun kinderen met kleinkinderen. Het is warm en we eten met elkaar buiten. Na een wandeling over het strand drinken we koffie met de family en rijden via de motorway terug naar Sydney. Alweer een prachtige dag in Australie!

Zondag 4 januari rijden we met oom Willem en tante Nanke naar de Presbyterian Church. Heel anders dan bij ons, maar interessant om mee te maken, zo'n kerkdienst. Na de koffie komen Linda en Luc ons halen, we bezoeken de Rocks Market, vlak bij het opera house. Gezellig markt met handcrafts en souvenirs. Om 16.00 uur begint ons concert vd Beatles in het opera house en er is nog genoeg tijd voor een drink in de bar. Dan is toch HET moment gekomen en lopen we het opera house in. Wel een bijzonder moment! Het concert is weer geweldig! Wat is er nou niet mooi hier....... Filmen is niet mogelijk maar stiekume foto's heb ik wel gemaakt. Na het concert eten we samen een hapje in de stad en treinen terug naar Luke en Linda.

1. Almah:
    Hi daar over zee.
    Geweldig wat weer een verhaal . het houdt niet op... Hier moet je jaren mee verder kunnen. Nog paar dagen? Liefs Almah en Wim nu vanuit Wellington.
  2. Marcha Neijmeijer-Haan:
    5 januari 2015
    Nou, nog even volhouden! De temperaturen worden ook hier weer wat hoger,dus zelfs het weer houdt rekening met jullie terugkomst. De bosbranden in Australie zijn hier 'hot' in het nieuws, jullie merken er waarschijnlijk niets van. Sterkte ermee.
  3. Pap en mam:
    5 januari 2015
    Marleen, je schreef in je reisverslag: 'wat is hier nu niet mooi?
    Vragen wij ons ook af, voor ons is het ook steeds weer
    genieten. En zo jullie er uit zien.......Stralend! heel mooi.